poniedziałek, 17 grudnia 2012

Podział rynku wyszukiwarek internetowych 2012



Natrafiłem niedawno na interesującą infografikę dotyczącą trendów na rynku wyszukiwarek internetowych w listopadzie 2012 i całym bieżącym roku. Dla zainteresowanych wyniki porównania z pewnością nie będą specjalnym zaskoczeniem. Interesujący jest jednak brak znaczących fluktuacji w popularności wyszukiwarek.


Na powyższym wykresie w zasadzie jedyne co rzuca się w oczy to wzrost popularności Yahoo z początku roku. Trudno powiedzieć, co mogło spowodować taką sytuację, ale wydaje się że częstość używania tej wyszukiwarki znowu nieznacznie rośnie. Osobiście nie spodziewałbym się jednak (niestety) stałej tendencji wzrostowej. Twórcy infografiki z Search Engine Journal mają natomiast odmienne zdanie i szacują, że Yahoo odnotuje dalsze wzrostu udziału na rynku.

Redaktorzy przewidują także pojawienie się w najbliższym czasie nowych graczy na rynku w związku z troską użytkowników o własną anonimowość. Osobiście bardzo na to liczę, jednak obawiam się, że przed nami jeszcze długa droga zanim pojawi się odpowiedni kandydat.

Warto jeszcze zanotować spadek popularności wyszukiwarki Bing i Ask.  Są to jednak zmiany nieznaczne, które nie wpływają w istotny sposób na ogólny podział rynku. Może jednak użytkownicy Bing, Ask czy Aol skierują się w strone anonimowych wyszukiwarek, takich jak Duck Duck Go?

1 komentarz:

  1. Ja korzystam z kilku przeglądarek, jak miałem słaby internet to sprawdzałem która z nich działa mi w danym momencie najlepiej. Teraz problem się skończył bo od Fiberlink mam internet z prędkością nawet 900mb/s. Ale przyzwyczajenie pozostało i przeglądarki nadal mam zainstalowane na komputerze te które wcześniej.

    OdpowiedzUsuń