czwartek, 12 kwietnia 2012

Nowy wygląd Google+

Po pierwszych ekstatycznych reakcjach na pojawienie się Google+, dziś pojawiają się liczne głosy wieszczące porażkę tego serwisu społecznościowego. Sam odnoszę podobne wrażenie, jednak najnowsze zmiany w serwisie dają wiele do myślenia. Przez ostatni rok byliśmy świadkami rezygnacji Google z wielu swoich pomysłów. Tymczasem w przypadku Google+ zdecydowano się na… odświeżenie interfejsu! 

Taki ruch z pewnością świadczy o determinacji internetowego giganta w wojnie, która prowadzi z Facebookiem o klientów zainteresowanych społecznościowymi aspektami Sieci.

Mamy zatem do czynienia z nowym podejściem Google+. Sprawdzone, dobre praktyki promowane przez Facebook zostają tym razem w tyle. Google stawia wszystko na jedną kartę, upraszcza wygląd serwisu i jego funkcjonalność, a także pozbywa się wielu podobieństw z Facebookiem.

Przede wszystkim, ciężar nawigacji w serwisie zostaje przerzucony na lewą stronę. Tam też pojawi się pasek z używanymi przez nas aplikacjami, który możemy dowolnie modyfikować. Wygodniejsze będzie także przeglądanie zdjęć (między innymi dzięki interaktywnemu menu), a czat został uaktualniony o zdjęcia. Zmianie uległo także zarządzanie treścią – do naszej dyspozycji trafiły charakterystyczne karty. Dużą wagę przywiązano także do „hangouts” czyli odpowiednika Facebookowych „events”. Zmiany te ilustruje oficjalny film:

Czy zmiany te są dostatecznie innowacyjne i atrakcyjne dla użytkowników? To zapewne okaże się w najbliższych miesiącach. Tymczasem walka dwóch liderów w Internecie nabiera rozpędu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz