Od pewnego czasu jesteśmy świadkami sporych zmian na
Facebooku. Od 30 marca firmy, które posiadają profil na FB, będą zmuszone do
przejścia na „oś czasu” (timeline), przyczyniającej się do zmiany wyglądu i
układu profilu.
Niektórzy uważają że to początek dużych zmian, inni, że to
zaledwie niewielkie graficzne usprawnienie. Niezależnie od opinii z osią czasu
trzeba się jednak zapoznać. Wiele firm zapobiegawczo zaprezentowało już swój
nowy profil. Oczywiście w pierwszej kolejności w oczy rzuca się duża grafika
nad małą, identyfikującą. Przykład atrakcyjnego zastosowania tego elementu
prezentuję poniżej:
Druga ważna zmiana to przeniesienie czytelnika od razu na „ścianę”
(wall) profilu. Ma to swoje wady i zalety. Do zalet należy konieczność zadbania
o sens publikowanych newsów – z tym obecnie bywa różnie, a najczęściej niestety
słabo. Wadą jest konieczność dodatkowych poszukiwań gdy potrzebujemy na przykład
danych kontaktowych firmy czy podstawowych informacji. Można je łatwo znaleźć
pod obrazkiem identyfikującym dany profil, jednak mimo wszystko wymusza na nas
dodatkowe zaangażowanie.
Zaangażowanie użytkowników na fanpage z „osią czasu” podobno
wzrasta w odniesieniu do starej formy profilu. Taką informację za SimplyMeasured podaje socialpress.pl. Chociaż dane wyglądają zachęcająco to byłbym
ostrożny ze świętowaniem. Po pierwsze można mieć wątpliwości w związku z
zastosowaną w badaniu metodologią i pominięciem niektórych czynników (wpływ
czasu na popularność, zatrudnienie nowych specjalistów od social marketingu itp.).
Po drugie, jak już wspomniałem, wydaje się, że większe znaczenie będzie teraz
miała jakość publikowanych informacji. Trudno powiedzieć , czy obecny poziom
działań marketingowych na Facebooku okaże się zatem wystarczający.
Na koniec odsyłam Was do bloga, na którym autor dość
skrupulatnie opisał zmiany wprowadzane przez timeline:
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz