środa, 28 marca 2012

Od 30 marca timeline dla stron na Facebooku


Od pewnego czasu jesteśmy świadkami sporych zmian na Facebooku. Od 30 marca firmy, które posiadają profil na FB, będą zmuszone do przejścia na „oś czasu” (timeline), przyczyniającej się do zmiany wyglądu i układu profilu.

Niektórzy uważają że to początek dużych zmian, inni, że to zaledwie niewielkie graficzne usprawnienie. Niezależnie od opinii z osią czasu trzeba się jednak zapoznać. Wiele firm zapobiegawczo zaprezentowało już swój nowy profil. Oczywiście w pierwszej kolejności w oczy rzuca się duża grafika nad małą, identyfikującą. Przykład atrakcyjnego zastosowania tego elementu prezentuję poniżej:
 

Druga ważna zmiana to przeniesienie czytelnika od razu na „ścianę” (wall) profilu. Ma to swoje wady i zalety. Do zalet należy konieczność zadbania o sens publikowanych newsów – z tym obecnie bywa różnie, a najczęściej niestety słabo. Wadą jest konieczność dodatkowych poszukiwań gdy potrzebujemy na przykład danych kontaktowych firmy czy podstawowych informacji. Można je łatwo znaleźć pod obrazkiem identyfikującym dany profil, jednak mimo wszystko wymusza na nas dodatkowe zaangażowanie.

Zaangażowanie użytkowników na fanpage z „osią czasu” podobno wzrasta w odniesieniu do starej formy profilu. Taką informację za SimplyMeasured podaje socialpress.pl. Chociaż dane wyglądają zachęcająco to byłbym ostrożny ze świętowaniem. Po pierwsze można mieć wątpliwości w związku z zastosowaną w badaniu metodologią i pominięciem niektórych czynników (wpływ czasu na popularność, zatrudnienie nowych specjalistów od social marketingu itp.). Po drugie, jak już wspomniałem, wydaje się, że większe znaczenie będzie teraz miała jakość publikowanych informacji. Trudno powiedzieć , czy obecny poziom działań marketingowych na Facebooku okaże się zatem wystarczający.

Na koniec odsyłam Was do bloga, na którym autor dość skrupulatnie opisał zmiany wprowadzane przez timeline:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz